Uusia tuulia omistajaviestintään

Valion omistajayrittäjien ammattilehti Maito ja me ilmestyy vuonna 2023 kahtena, entistä laajempana numerona.

Keväällä maaliskuussa ja syksyllä marraskuussa ilmestyvissä numeroissa käsitellään tuttuun tapaan maitotilayrittäjille tärkeitä ammattiteemoja sekä Valion, elintarvikealan ja markkinoiden kuulumisia. Kehitämme myös digitaalista viestintäämme. Tavoitteena on, että omistajaviestinnän kokonaisuus on jatkossakin mahdollisimman laadukas, kustannustehokas, ja teidän yrittäjien tarpeita parhaalla mahdollisella tavalla palveleva.

Vuoden viimeisen Maito ja me -numeron teemana on tilan kehittäminen. Aihe on aina ajankohtainen. Toimintaympäristön myllerryksen keskellä on entistä tärkeämpää tuntea tuotannon kustannukset ja suitsia kuluja. Energiatehokkuuden ja -omavaraisuuden parantaminen nousee esiin punaisena lankana lehden teemaosan artikkeleissa, ja fiksusti toimien voi säästää euroja esimerkiksi tilan valaistuksessa tai maidonkäsittelyssä.

Valio vie tuotteita yli 60 maahan, ja liikevaihdostamme 40 prosenttia kertyy viennistä. Valion strategiaa avaavassa artikkelissa pääset kurkistamaan Ruotsin, Yhdysvaltojen ja Kaakkois-Aasian markkinoille. Jokaisessa maassa on omat erityispiirteensä − sen vuoksi Valio on läsnä eri markkinoilla erityyppisillä tuotteilla ja strategialla. Liiketoiminnan ohella koko Valio-ryhmällä on suuri merkitys Suomen kriisivalmiuden ja huoltovarmuuden näkökulmasta, Valion hallituksen jäsen Sauli Lähteenmäki muistuttaa.

Mielenkiintoisia lukuhetkiä!

Näkökulmat
Lehmällä on tärkeä rooli ruokajärjestelmässä
Näkökulmat
Maitomarkkinoiden heilahtelut jatkuvat
Näkökulmat
3 näkökulmaa: Alkutuotannon vastuullisuus kiinnostaa