Maito ja Me

Valiolaisen maitotilayrittäjän ammattilaissivusto

Tavataan Valiolla icon

Tavataan Valiolla

Vastuullisesti!

Valio on onnistunut erityisesti neljässä kuluttajille tärkeässä vastuullisuusasiassa: Suomea työllistävä ja taloudellinen vaikutus, huoltovarmuus, tuotteiden puhtaus ja turvallisuus sekä hankinnan kotimaisuusaste ja läpinäkyvyys.

Valio toteutti loppuvuodesta 2017 sidosryhmätutkimuksen* vastuullisuudesta, johon pyydettiin vastauksia myös omistajayrittäjiltämme.

Vastuullisuus on olennainen osa Valion brändiä ja monelle syy ostaa Valion tuotteita. Joka neljännelle kyselyyn vastanneista eläinten hyvinvointi on keskeinen kriteeri ruokavalinnoissa. Kiertotaloudessa, energiatehokkuudessa sekä eläinten ja henkilöstön hyvinvoinnissa meillä olisi vastaajien mielestä vielä parannettavaa, koska emme riittävästi erotu muista alan toimijoista. Sen lisäksi, että teemme jatkuvasti yhdessä työtä näiden osa-alueiden kehittämiseksi entistä vastuullisemmaksi, haluamme tänä vuonna tehdä tärkeän työn läpinäkyvämmäksi viestinnän kautta.

Valion kehityshankkeista esimerkiksi eläinten hyvinvoinnin parantamiseen tähtäävä laatu- ja tuotantotapauudistus, kasvipohjaiset pakkaukset ja biolaitos olivat vastaajien mielestä merkittäviä.

Viestintä on tärkeä osa vastuullisuutta. Toteutamme kevättalvella Valioryhmän omistajayrittäjille viestintäkyselyn Valmassa, ja toivonkin että mahdollisimman moni teistä vastaa kyselyyn! Vain siten saamme suuntaviivat, miten Valioryhmän omistajaviestintää tulevaisuudessa kehitämme.

 

* Vastuullisuuskysely 12/2017, Prior konsultointi Oy, N=1024 kuluttajaa